שלום
חברים,
היום
נתקלתי בתקלה חוזרת ב-Event Log שחזרה על עצמה בכל דקה.
התקלה
: Event ID 6482
תוכן :
Application Server
Administration job failed for service instance
Microsoft.Office.Server.Search.Administration.SearchServiceInstance (GUID).
Reason: An update
conflict has occurred, and you must re-try this action. The object
SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER
(5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more
information about the conflict.
Technical Support Details:
Microsoft.SharePoint.Administration.SPUpdatedConcurrencyException: An update conflict has occurred, and you must re-try this action. The object SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER (5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more information about the conflict.
Microsoft.SharePoint.Administration.SPUpdatedConcurrencyException: An update conflict has occurred, and you must re-try this action. The object SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER (5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more information about the conflict.
מסתבר שזה קורה כאשר יש
תוכן של מערכת קבצים במטמון שרתי FE שהוא חדש יותר מהתוכן של מסד
הנתונים. זה יכול לקרות אם לאחרונה
בוצע שדרוג למערכת או התאוששות.
פתרון:
צריך לנקות את קבצי ה-Cache בכל שרתי ה-FE.
להלן הצעדים לביצוע פעולה זו:
1. עצור את שירות "שעון העצר" של Windows SharePoint Services (SPTimerV4)
2. נווט אל תיקיית המטמון , בWindows Server 2008 R2, מטמון התצורה הוא במיקום הבא:
כונן: \ Programdata \ Microsoft \ SharePoint \ Config, אתר את התיקייה שיש בה את הקובץ "Cache.ini"
(הערה: תיקיית Application Data עשויה להיות מוסתרת כדי להציג את התיקייה המוסתרת, יש לשנות את אפשרויות התיקייה כנדרש.)
3. גבה את קובץ Cache.ini.
4. מחק את כל קבצי ה- XML בתיקיית GUID. התיקייה תתמלא מחדש בקבצי XML כאשר השירות - SPTimerV4 יופעל מחדש.
5. שים לב, כאשר אתה מרוקן את מטמון התצורה בתיקיית GUID, ודא שאתה לא מוחק את התיקייה ואת קובץ GUID Cache.ini שנמצא בתיקיית GUID.
6. לחץ פעמיים על קובץ Cache.ini.
7. בתפריט עריכה, לחץ על בחר הכל. בתפריט עריכה, לחץ על מחק. רשום 1, ולאחר מכן לחץ על שמור בתפריט הקובץ. בתפריט הקובץ, לחץ על יציאה.
8. הפעל את שירות "שעון העצר" של Windows SharePoint Services (SPTimerV4)
9. שים לב למטמון מערכת, הקבצים נוצרים מחדש לאחר ביצוע הליך זה. ודא שאתה מבצע הליך זה בכל השרתים בחוות השרתים.
10. ודא שהקובץ בתיקיית Cache.ini GUID מכיל כעת הערך שלו קודם. לדוגמה, ודא כי הערך של קובץ Cache.ini לא 1.
צריך לנקות את קבצי ה-Cache בכל שרתי ה-FE.
להלן הצעדים לביצוע פעולה זו:
1. עצור את שירות "שעון העצר" של Windows SharePoint Services (SPTimerV4)
2. נווט אל תיקיית המטמון , בWindows Server 2008 R2, מטמון התצורה הוא במיקום הבא:
כונן: \ Programdata \ Microsoft \ SharePoint \ Config, אתר את התיקייה שיש בה את הקובץ "Cache.ini"
(הערה: תיקיית Application Data עשויה להיות מוסתרת כדי להציג את התיקייה המוסתרת, יש לשנות את אפשרויות התיקייה כנדרש.)
3. גבה את קובץ Cache.ini.
4. מחק את כל קבצי ה- XML בתיקיית GUID. התיקייה תתמלא מחדש בקבצי XML כאשר השירות - SPTimerV4 יופעל מחדש.
5. שים לב, כאשר אתה מרוקן את מטמון התצורה בתיקיית GUID, ודא שאתה לא מוחק את התיקייה ואת קובץ GUID Cache.ini שנמצא בתיקיית GUID.
6. לחץ פעמיים על קובץ Cache.ini.
7. בתפריט עריכה, לחץ על בחר הכל. בתפריט עריכה, לחץ על מחק. רשום 1, ולאחר מכן לחץ על שמור בתפריט הקובץ. בתפריט הקובץ, לחץ על יציאה.
8. הפעל את שירות "שעון העצר" של Windows SharePoint Services (SPTimerV4)
9. שים לב למטמון מערכת, הקבצים נוצרים מחדש לאחר ביצוע הליך זה. ודא שאתה מבצע הליך זה בכל השרתים בחוות השרתים.
10. ודא שהקובץ בתיקיית Cache.ini GUID מכיל כעת הערך שלו קודם. לדוגמה, ודא כי הערך של קובץ Cache.ini לא 1.
בהצלחה
!
רון
נס.
========================================================================================================================================================================================================================================
Today I encountered the error persists Event Log on repeated every minute.
The event viewer had an error
occurring every minute – Event ID 6482 which states:
Application Server
Administration job failed for service instance
Microsoft.Office.Server.Search.Administration.SearchServiceInstance (GUID).
Reason: An update
conflict has occurred, and you must re-try this action. The object
SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER
(5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more
information about the conflict.
Technical Support
Details:
Microsoft.SharePoint.Administration.SPUpdatedConcurrencyException: An update conflict has occurred, and you must re-try this action. The object SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER (5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more information about the conflict.
Microsoft.SharePoint.Administration.SPUpdatedConcurrencyException: An update conflict has occurred, and you must re-try this action. The object SearchDataAccessServiceInstance was updated by domain\user, in the OWSTIMER (5040) process, on machine (server name). View the tracing log for more information about the conflict.
Turns out that this happens when Some
contents of the file system cache on the FE servers is newer than the contents
of the configuration database. This could happen if you’ve recently been
through a system upgrade or recovery.
Resolution:
The file system cache on all
FE’s on which the timer service is running needs to be cleared.
Below is the step by step for doing
this:
- Stop the Windows SharePoint Services Timer service
- Navigate to the cache folder
In Windows Server 2008 R2, the configuration cache is in the following location:
Drive:\ProgramData\Microsoft\SharePoint\Config , Locate the folder that has the file "Cache.ini"
(Note: The Application Data folder may be hidden. To view the hidden folder, change the folder options as required) - Back up
the Cache.ini file.
- Delete all the XML configuration files in the GUID
folder. Do this so that you can verify that the GUID folder is replaced by
new XML configuration files when the cache is rebuilt.
- Note when you empty the configuration cache in the GUID
folder, make sure that you do not delete the GUID folder and the Cache.ini
file that is located in the GUID folder.
- Double-click the Cache.ini file.
- On the Edit menu, click Select All. On the Edit menu,
click Delete. Type 1, and then click Save on the File menu. On the File
menu, click Exit.
- Start the Windows SharePoint Services Timer service (SPTimerV4)
- Note the file system cache is re-created after you
perform this procedure. Make sure that you perform this procedure on all
servers in the server farm.
- Make sure that the Cache.ini file in the GUID folder
now contains its previous value. For example, make sure that the value of
the Cache.ini file is not 1.
Good Luck J
Ron Ness.
No comments:
Post a Comment